Obvyklé problémy po montáži turbodmychadla
Dříve než přistoupíte k reklamaci a demontáži nově zakoupeného turbodmychadla doporučujeme pročíst si následující pokyny a postupovat dle nich. Ze zkušenosti víme, že nejčastější příčinou není nové turbodmychadlo, ale nesprávná nebo nekvalitní montáž (viz Doporučení k montáži), případně závada mimo něj, tudíž ušetříte nemalé prostředky za demontáž, následnou montáž a dobu po kterou bude Vaše auto bez turbodmychadla nepojízdné. Každé námi dodané turbodmychadlo je nastavené a prošlo důkladným testem. Pozor, mírná radiální vůle na vrtulkách je u nového i staršího nenamontovaného turbodmychadla v pořádku, k vymezení vůle dojde až po natlakování kluzného ložiska olejem s čerpadla při běhu motoru.
Při poruše turbodmychadla VW Passat B6 2.0 TDI-PD 16V 103kw kod motoru BKP, 2.0 TDI-PD 8V 103kw kod motoru BMP, 2.0 TDI-PD 125kw kod motoru BMR, BUZ, Sharan 2.0 TDI-PD 103kw kod motoru BVH, BRT a Audi A4 2.0 TDI 120/125kw kod motoru BRD, BVA je bezpodmínečně nutné před montáží nového turbodmychadla zkontrolovat pohon olejového čerpadla, je totiž místo obvykle bezúdržbového řetězu řešen osičkou (cena cca 100 Kč), která nemá dlouhou životnost a její opotřebení způsobuje zpočátku kolísání a posléze úplnou ztrátu tlaku oleje v motoru a kluzném ložisku turbodmychadla.
Po montáži nového turbodmychadla nebo později se v záběru motoru ozývá syčivý, případně pískavý zvuk
Zkontrolujte důkladně všechny spoje, tlakové hadice, těsnění v okolí turbodmychadla, EGR ventilu, klapky, výfuku, katalyzátoru a intercooleru, zpravidla je příčinou netěsnost a unikající vzduch.
Po montáži nového turbodmychadla auto nemá výkon, jede jako by úplně bez turbodmychadla
Zkontrolujte ventil, případně řídící jednotku a elektrický obvod, který spouští turbodmychadlo, rovněž připojení podtlakové hadičky k naklápění lopatek turbodmychadla, tato závada nemusí být zapsána v paměti centrální řídící jednotky a tudíž se na diagnostice nemusí projevit.
Po montáži nového turbodmychadla je slyšet z motoru při záběru nebo dotáčení(snížení otáček při řazení) mírné písknutí
Běžný jev turbodmychadel, zejména 2.0TDI 16V koncernu VW, nemá vliv na bezvadnou funkci turbodmychadla. Zpravidla se po zahřátí motoru na provozní teplotu snižuje. Po ujetí několika 100 km může téměř vymizet.
Po montáži nového turbodmychadla auto začíná "táhnout" výrazně později než jste byli zvyklí dříve, případně přechází do nouzového režimu
Zkontrolujte důkladně všechny spoje, tlakové hadice, snímače v nich, těsnění v okolí turbodmychadla, EGR ventilu a klapky. Zkontrolujte důkladně podtlakové čerpadlo, spoje a všechny ventily v podtlakovém okruhu. Týká se i ventilů nesouvisejících přímo s turbodmychadlem ovládajícím jiná zařízení a posilovač brzd v podtlakovém okruhu.
Po montáži nového turbodmychadla a nastartování motoru z výfuku vychází bílý dým
Jde o olej, který zbyl ve výfuku po destrukci a úniku přes Vaše původní turbodmychadlo. Pokuď jste výfuk důkladně nevyčistili(dokonalé vyčištění lze zajistit pouze výměnou za nový díl), dochází k jeho vypalování za jízdy až po ujetí 100km.
Po montáži nového turbodmychadla se objevuje olej ve výtlačné hadici a intercooleru, hadice nasávání, vstup a sací vrtulka je suchá(obr.1a)
Na vině může být vadné turbodmychadlo, propouští olej na sací straně, zpravidla se závada rychle zhoršuje a zvyšuje množství uniklého oleje. S jistotou lze tuto závadu diagnostikovat pouze testem těsnosti středu turbodmychadla na stroji SCHENCK.
Po montáži nového turbodmychadla se objevuje olej ve výtlačné hadici, intercooleru i před nasávací vrtulkou turbodmychadla(obr.1b)
Olej uniká přes odvětrání klikové hřídele motoru, zejména u motorů s větším nájezdem km a opotřebením. Turbodmychadlo je pravděpodobně v pořádku.S jistotou lze tuto závadu diagnostikovat pouze testem těsnosti středu turbodmychadla na stroji SCHENCK.
(a) | (b) |