Poškození hřídele(kluzného ložiska) turbodmychadla nedostatkem oleje
K přehřátí a nevratnému poškození osičky turbodmychadla dochází nedostatkem oleje, který tlakem vytváří kluzné ložisko, zároveň turbodmychadlo chladí. Například vynechávání olejového čerpadla, opotřebovaná osička pohonu olejového čerpadla u 2.0 TDI VW, nízký tlak oleje, starý neměněný olej obr. 1 a,b,c
(a) | (b) | (c) |
Poškození hřídele(kluzného ložiska) turbodmychadla znečištěným olejem
K poškození osičky turbodmychadla dochází znečištěným olejem, posléze dojde k ucpání mazacích kanálků hlavního ložiska. Například otěry z motoru, starý neměněný olej a filtr, špatně vyčištěný mazací systém před výměnou turbodmychadla obr 2 a, b
(a) | (b) |
Poškození sací vrtulky turbodmychadla nasátím cizího tělesa
K poškození sací vrtulky turbodmychadla dochází nasátím a nárazem cizího tělesa. Například nedokonale vyčištěná sací soustava a filtrbox po destrukci původního turbodmychdla, špatný postup při výměně vzduchového filtru, použití tmelu místo originálního těsnění, špatný postup při výměně prasklé sací hadice obr 3 a, b, c
(a) | (b) | (c) |
Poškození výfukové vrtulky turbodmychadla nasátím cizího tělesa, vadným vstřikovacím systémem
K poškození výfukové vrtulky dochází nasátím a nárazem cizího předmětu, nebo vysokou teplotou spalin. Například špatně vyčištěné válce po destrukci ventilu, kroužků, žhavící svíčky apd. obr 4 a, čipovaný motor, nebo vadné vstřikovače nafty = vysoká teplota spalin obr. 4 b
(a) | (b) |